وَلَوْ كُنْتُ أَعْلَمُ الْغَيْبَ لَاسْتَكْثَرْتُ مِنَ الْخَيْرِ وَمَا مَسَّنِيَ السُّوءُ

Monday, February 04, 2008

She...by Charles Aznavour

She
May be the face I can't forget
A trace of pleasure or regret
May be my treasure or the price I have to pay
She may be the song that summer sings
May be the chill that autumn brings
May be a hundred tearful things
Within the measure of the day.


She
May be the beauty or the beast
May be the famine or the feast
May turn each day into heaven or a hell
She may be the mirror of my dreams
A smile reflected in a stream
She may not be what she may seem
Inside a shell


She who always seems so happy in a crowd
Whose eyes can be so private and so proud
No one's allowed to see them when they cry
She may be the love that can and hope to last
May come to me from shadows of the past
That I remember till the day I die


She
May be the reason I survive
The why and where for I'm alive
The one I'll care for through the rough and rainy years
Me I'll take her laughter and her tears
And make them all my souvenirs
For where she goes I got to be
The meaning of my life is

She

8 comments:

Lyssandra said...

سلام يابشمهندس
انا جيت بس اكون اول حد يعلق علي البوست
لما اروح اقراه بقي وبعدين ابقي اجي اعلق
فعلا التعليق اللي فات كان طوييييييييل جدا واطول من البوست نفسه بس الكلام اخدني وماعديتش السطور .. لما احب اعلق تاني مسموحلي بكام سطر ؟؟

Lyssandra said...

me , i'll take her laufture and her tears , and make them all my souvenirs

جميل جدا ان الذكري اللي نحملها ونعتز بيها من انسان ماتبقاش بس ابتساماته .. لكن الاهم اننا كمان نهتم بدموعه .. خوفه .. ألمه

أنا عاوزه أتكلم بس هاترجع تقول تعليق طويل .. عموما كده أقصر تعليق ممكن أقوله

lyssandra

علي فكره أنا كمان تاني تعليق .. تقريبا كده الناس كلها بتتفرج علي الماتش


شكل التعليق هايطول تاني
خلاص كفايه كده

البِـئرُ والظمّأْ said...

على فكره
الاغنيه دي بحبها قوييييي


بسمعها علطول بصوت
elvis costello
و يمكن مخصصاها لكتير على الموبايل





hmmm
mee 2..!!
he is The meaning of my life




زوززا

Rosa said...

ana bmoooooooooot fi el song deeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
thanx for sharing it wit us :)

Ahmed EIssa said...

ليساندرا:عجبني قوي السؤال..مسموحلي بكام سطر..يابنتي هو انا مكتب تلغراف؟؟
انتي بس اللي لسة مش واخدة علي طريقة هزاري في التعليقات..انا بهزر معاكي بس..خدي راحتك خالص
منورة مكانك في اول تعليق

ليساندرا:الاغنية دي من الاغاني العبقرية اللي بموت فيها بجد..كلماتها جبارة بجميع المقاييس انا بقي اكتر حتة بحبها
She who always seems so happy in a crowd
Whose eyes can be so private and so proud
No one's allowed to see them when they cry
She may be the love that can and hope to last
May come to me from shadows of the past
That I remember till the day I die

بس ده ميمنعش ان ها كلها بتوصف حالة ارتباك واحد بيموت في حبيبته
مبروك لمصر علي فكرة..عقبال كوتديفوار مع اني مش متفائل
طولي براحتك بعد كدة

صحيح...لو دستي علي عنوان البوست حيعملك داونلود للاغنية..اسمعيها واقري كلماتها حتعجبك اكتر
نورتيني

زيزي:يابنتي دي بصوت شارل ازنافور..انا معرفش مين الفيس ده ..زي مقلت لليساندرا دوسي علي عنوان البوست حيحملك الاغنية اسمعيها
ممم مخصصاهاها لناس علي الموبايل...انا كانت عندي علي الموبايل رحمه الله بس مكنتش مخصصها لحد
يابخته ياستي..حنقول ايه
نورتيني

روزا:منوراني في اول تعليق ليكي عندي واتمني تيجي علي طول..لو كنت اعرف ان الاغنية حتخليكي منوراني انا كنت نزلتها من زمان..

smraa alnil said...

يمكن دي اول مرة اسمع كلمات الاغنية

بس كلماتها حلوة اوي

المهم انت اخبارك ايه دلوقتي

Unknown said...

عجبتني اوي في أول مره سمعتها فيها

(:

buffy said...

lovly sond i adore it i think tht its 4 me :))elmo3'ny 3mlha lya ana bass dh ely b7so lma bsm3ha